Zezwolenia na przeprowadzenie imprez powodujących utrudnienia w ruchu.

Forma wykonania usługi:
Decyzja administracyjna.

Podstawa prawna wykonania usługi:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym ( t.j. Dz.U. z 2005r Nr 108, poz. 908 ze zm.) - szczegółowe przepisy zawarte są w art. 65.

Wymagane dokumenty do wykonania usługi:

  1. Wniosek należy złożyć w Miejskim Zarządzie Dróg, co najmniej 30 dni przed planowaną imprezą i powinien on zawierać w szczególności:
    • imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy;
    • rodzaj i nazwę imprezy;
    • informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
    • informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy; 
    • wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych województw;
    • podpis organizatora lub jego przedstawiciela.
  2. Do wniosku należy dołączyć:
    • szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego; 
    • wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia; 
    • program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw; 
    • plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3; 
    • zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy - do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw; 
    • pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych.

Opłaty związane z wykonanie usługi:
Dwie stawki opłaty skarbowej:

  • na wykonywanie działalności gospodarczej - 433zł,
  • pozostałe - 48zł

 Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku - o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225/06, poz. 1635) (zwolnienie od opłaty wyłącznie na zasadach określonych w/w ustawie o opłacie skatowej).

Maksymalny termin wykonania usługi:
 Do 30 dni

Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Wojewody Małopolskiego za pośrednictwem Prezydenta Miasta w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie .Odwołanie składa się w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg.

Imię, nazwisko i stanowisko osoby wykonującej usługę:
mgr inż Jacek Krzak – Zastępca Dyrektora ds. Administracji Drogowej

Informacja regionalna +48 18 442-79-67