Kliknij, aby posłuchać podświetlonego tekstu!
Przejdź do treści

MZD-A-5: Zatwierdzanie projektów organizacji ruchu

Forma wykonania usługi:
Zatwierdzenie w formie pisemnej.

Podstawa prawna wykonania usługi:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem ( tj. Dz.U.z 2017r. poz. 784)

Wymagane dokumenty do wykonania usługi:

  1. Wniosek o zatwierdzenie organizacji ruchu składa się wraz z projektem organizacji ruchu, który powinien zawierać zawierać:
    1. plan orientacyjny w skali od 1:10.000 do 1:25.000 z zaznaczeniem drogi lub dróg, których projekt dotyczy;
    2. plan sytuacyjny w skali 1:500 lub 1:1.000 (w uzasadnionych przypadkach organ zarządzający ruchem może dopuścić skalę 1:2.000 lub szkic bez skali) zawierający:
      • lokalizację istniejących, projektowanych oraz usuwanych znaków drogowych, urządzeń sygnalizacyjnych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu; dla projektów zmian stałej organizacji ruchu dopuszcza się zaznaczenie lokalizacji tylko znaków i urządzeń dla nowej organizacji ruchu,
      • parametry geometrii drogi;
    3. program sygnalizacji i obliczenia przepustowości drogi – w przypadku projektu zawierającego sygnalizację świetlną;
    4. zasady dokonywania zmian oraz sposób ich rejestracji – w przypadku projektu zawierającego znaki świetlne lub znaki o zmiennej treści oraz w przypadku projektu dotyczącego zmiennej organizacji ruchu lub zawierającego inne zmienne elementów mające wpływ na ruch drogowy;
    5. opis techniczny zawierający charakterystykę drogi i ruchu na drodze, a w przypadku organizacji ruchu związanej z robotami prowadzonymi w pasie drogowym – opis występujących zagrożeń lub utrudnień; przy robotach prowadzonych w dwóch lub więcej etapach opis powinien zawierać zakres planowanych robót dla każdego etapu i stan pasa drogowego po zrealizowaniu etapu robót;
    6. przewidywany termin wprowadzenia czasowej organizacji ruchu oraz termin wprowadzenia nowej stałej organizacji ruchu lub przywrócenia poprzedniej stałej organizacji ruchu – w przypadku projektu dotyczącego wykonywania robót na drodze;
    7. nazwisko i podpis projektanta. 2. W przypadku robót związanych z utrzymaniem drogi niewymagających całkowitego zamknięcia jezdni dla ruchu pojazdów samochodowych, które wymagają zmian w organizacji ruchu wyłącznie w czasie wykonywania czynności, organ zarządzający ruchem może dopuścić wprowadzanie zmian organizacji ruchu na podstawie projektu uproszczonego zawierającego:
      • opis techniczny zawierający charakterystykę robót;
      • powtarzalny schemat umieszczenia na drodze znaków drogowych i urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
      • sposób rozmieszczenia i oznakowania pojazdów zabezpieczających lub wykonujących roboty lub czynności wykonywane na drodze; w szczególności dotyczy to robót i czynności przesuwających się wzdłuż drogi.
    8. Projekt organizacji ruchu przedstawia się do zatwierdzenia co najmniej w dwóch egzemplarzach.
    9. Do przedstawionego do zatwierdzenia projektu organizacji ruchu powinny być dołączone opinie:
      • komendanta wojewódzkiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę krajową lub wojewódzką, z zastrzeżeniem pkt 3;
      • komendanta powiatowego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę powiatową, z zastrzeżeniem p.3;
      • komendanta miejskiego Policji – w przypadku projektu obejmującego drogę położoną w mieście na prawach powiatu lub w mieście stołecznym Warszawie, z wyjątkiem autostrady i drogi ekspresowej;
      • zarządu drogi, jeżeli nie jest on jednostką składającą projekt – w przypadku projektów obejmujących wyłącznie teren miasta Nowego Sącza opiniowanie odbywa się przez zatwierdzenie projektu,
      • organu zarządzającego ruchem na drodze krzyżującej się lub objętej objazdem, w przypadkach, o których mowa w § 6 ust. 2 i 3.
    10. Opinia Policji nie jest wymagana w przypadku projektu organizacji ruchu obejmującego wyłącznie drogi gminne oraz w przypadku projektu uproszczonego, o którym mowa w § 5 ust. 2.
    11.  Organ zarządzający ruchem może w uzasadnionych przypadkach zażądać:
      1. dołączenia do projektu:
        • profilu podłużnego lub przekroju poprzecznego drogi,
        • danych o istniejącym lub prognozowanym natężeniu ruchu, z uwzględnieniem struktury kierunkowej na skrzyżowaniach i struktury rodzajowej;
        • złożenia dodatkowych egzemplarzy projektu.

Opłaty związane z wykonanie usługi:
Nie dotyczy

Maksymalny termin wykonania usługi:
30 dni

Tryb odwoławczy:
Nie dotyczy.

Osoby wykonujące usługę:

  1. mgr inż. Piotr Gumola – Dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg
  2. inż. Michał Rapacz – Główny Specjalista ds. Administracji Drogowej
  3. mgr Kinga Pędzich – Referent ds. Ewidencji Dróg i Mostów
Skip to content Kliknij, aby posłuchać podświetlonego tekstu!