Forma wykonania usługi:
Decyzja administracyjna.
Podstawa prawna wykonania usługi:
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz.U. 2022 poz. 988 z późn. zm.).
Opłaty związane z wykonanie usługi:
Dwie stawki opłaty skarbowej:
- na wykonywanie działalności gospodarczej – 433zł,
- pozostałe – 48zł
Na podstawie Ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku – o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. 2022 poz. 2142 z późn. zm.)
(Zwolnienie od opłaty wyłącznie na zasadach określonych ww. ustawie o opłacie skarbowej)
Wykaz wymaganych dokumentów lub ich kopii niezbędnych do wykonania usługi:
Wniosek zainteresowanego powinien zawierać (podstawa: art. 65b ust. 3 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym):
- imię, nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedzibę organizatora imprezy;
- rodzaj i nazwę imprezy;
- informację o miejscu i dacie rozpoczęcia, przebiegu oraz zakończenia imprezy;
- informację o przewidywanej liczbie uczestników imprezy;
- wykaz osób reprezentujących organizatora w sprawach zabezpieczenia trasy lub miejsca imprezy na terenie poszczególnych województw;
- podpis organizatora lub jego przedstawiciela.
Do wniosku należy dołączyć (podstawa: art. 65b. ust. 4 Ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym):
- szczegółowy regulamin imprezy, określający w szczególności zasady zachowania uczestników imprezy istotne dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- wykaz osób odpowiedzialnych za prawidłowy przebieg i zabezpieczenie imprezy na terenie poszczególnych województw oraz w miejscach rozpoczęcia i zakończenia każdego odcinka, a także w miejscach wymagających szczególnego zabezpieczenia;
- program imprezy ze szczegółowym opisem trasy i podaniem odległości między poszczególnymi jej odcinkami oraz określony w minutach i kilometrach program przejazdu lub przejścia uczestników przez poszczególne miejscowości i granice województw;
- plan zabezpieczenia trasy lub miejsca określony w art. 65a ust. 3 pkt 3;
- zobowiązanie organizatora do przywrócenia do poprzedniego stanu pasa drogowego na trasie przejazdu, przejścia lub miejsca pobytu uczestników imprezy, a w przypadku uszkodzenia pasa drogowego lub urządzeń drogowych będącego następstwem imprezy – do ich bezzwłocznego naprawienia lub pokrycia kosztów tych napraw;
- pisemną zgodę właściciela lasu na przeprowadzenie imprezy w razie przeprowadzania jej na terenach leśnych.
Maksymalny termin wykonania usługi:
Do 30 dni
Tryb odwoławczy:
Odwołanie wnosi się do Samorządu Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego decyzję w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji stronie. Odwołanie składa się w siedzibie Miejskiego Zarządu Dróg.
Imię, nazwisko i stanowisko osoby wykonującej usługę:
- inż. Katarzyna Stanek – Miłkowska – Starszy Specjalista ds. Ewidencji Dróg i Mostów (wew.-)
- mgr Kinga Pędzich – Referent ds. Reklam w Pasie Drogowym (wew. 202)
MZD-A3 – Wniosek o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny